Pasiekimų vertinimas
2021-04-15
Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų vertinimas atliekamas 2 kartus per metus – mokslo metų pradžioje ir pabaigoje, vadovaujantis "Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašu" ir Kauno lopšelio-darželio "Žuvintas" Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo(si) pasiekimų ir pažangos vertinimo tvarkos aprašu. Pasiekimų aprašą sudaro 18 vaiko ugdymo(si) pasiekimų sričių:
  • kasdienio gyvenimo įgūdžiai;
  • fizinis aktyvumas;
  • emocijų suvokimas ir raiška;
  • savivoka ir savigarba,
  • savireguliacija ir savikontrolė;
  • santykiai su suaugusiaisiais;
  • santykiai su bendraamžiais;
  • sakytinė kalba;
  • rašytinė kalba;
  • aplinkos pažinimas;
  • skaičiavimas ir matavimas;
  • meninė raiška;
  • estetinis suvokimas;
  • iniciatyvumas ir atkaklumas;
  • tyrinėjimas;
  • problemų sprendimas;
  • kūrybiškumas;
  • mokėjimas mokytis.

Kiekvieno vaiko pasiekimai fiksuojami tam tikrais būdais ir panaudojami tolimesnio ugdymo proceso tobulinimui.Vertinimu pirmiausia siekiame įžvelgti tai, ką vaikas jau geba padaryti.

Kaip pažinti vaiko gebėjimus:

  • stebint vaiko elgesį žaidimų, įvairios veiklos, kasdienių situacijų metu;
  • diskutuojant, organizuojant pokalbius su vaiku, tėvais ar kitais ugdytojais;
  • analizuojant įvairią vertinimo informaciją (pavyzdžiui, užrašus, komentarus, dienoraščio įrašus, vertinimo aprašus ir aplankus, nuotraukas, vaizdajuostes ir kt.)

Vienas priimtiniausių ir tinkamiausių būdų, padedančių parengti autentišką ir prasmingą vaiko pasiekimų įvertinimą – tai vaiko pasiekimų vertinimo aplankas. Pasiekimų aplanke gali būti kaupiami vaikų kūrybos darbai su vertinamaisiais komentarais, išsakytos mintys, vaizdo, garso medžiaga, kurioje užfiksuota tam tikra vaikų veikla, parengtas vaiko pasiekimų aprašas. Pasiekimų aplanke sukaupta informacija gali būti panaudojama individualių pokalbių su tėvais metu, iliustruojant vaikų pasiekimų augimą.

Pasiekimų ir vertinimo aprašas.pdf (0.18 MB)
Links